Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 7 mars 2012

Bara GLAD ......

En underbar start på en ledig dag ....

Gammal dörr på ett stort sädesmagasin ...
Vackert, slitet och rostigt
Lägg märke till nyckelhålet, upp å ner


Tänk att få gå iväg tiiidigt, när det är tyst, solen på väg
upp och fåglarna kvittrar det vackraste dom kan :o)
Det kan vi vara överrens om att det är livskvalitet .....

En sån morron har jag haft ...
Lite kallt var det allt utan långkallingar, men jag har ju bestämt
att det är vår nu, så det är bara att bita ihop :)

Lite bilder från min vackra landsbygd ... 
I slutet av ån ni ser lärde min mormor sej att simma, eller
hon lärde sej aldrig förresten ;))
Det är lite kul att cirkeln sluts på nåt vis, min mormors
föräldrar Elsa och Rickard är uppvuxna i princip 
precis där vi bor nu. Först på ett ställe för att sen flytta lite
på sej. Mamma bodde sina första år i ett hus 100
meter från vårat, så här har det hämtas mjölk och åkts
spark i familjen många år tillbaka i tiden :))

**************

Idag har det varit en bäst morron, prommis, ledig dag
och stor hjärtat med pojkvän har varit hemma <3 
Det gillas, nu ska vi ut och njuta av solen !!

Kram Jessica <3


Ån där mormor skulle lära sej att simma ..


Solen där den ska vara ... i ansiktet 


 Fors 
Gamalt sädesmagasin, tyvärr lite förfallet, vackra fönster
högst upp, det här var en STOR gård förr i tiden


Rejäla beslag och dörrar, vackert rostigt ...


1 kommentar:

  1. ja visst är det konstigt ibland...men jag tror vi vill känna våra rötter igen ..stressen gör att vi vill känna ett lugn ..och det gjorde de ju förr ..allt var inte stress å slit å släng ..det var rejäla grejer ...hoppas du njutit av solen idag ..och kanske pojkvännen med ..mysigt ! kramar till dig ..jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera