Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 11 juli 2012

Roadtrip, konditori och dans !!


Ett sånt där ryck igen .....

Lever man ensam, så måste man kunna umgås med sej själv ;)
Tycker det funkar alldeles utmärkt ..... Vet inte om det är helt normalt,
men har man oregelbundna tider och är ledig i veckorna kan man 
inte alltid få sällskap när man får ett ryck ;)
och jag tar inte på mej nån offerkofta och tycker synd
om mej själv, utan då får man hitta på nåt ända :D

***********

Igår hade jag en alldeles jätteskön dag med just mej själv, hihi ...
Började med en mysig frukost hos stor flickan min och pojkvän.
Så enkelt att umgås med denna kloka, omtänksamma unge ...
Är omåttligt stolt över henne .... Fina egenskaper som människa,
flyttat hemifrån, hyr en fin lägenhet, fast jobb som
 hotellreceptionist/bartender, go pojkvän :)
En tjej med skinn på näsan som står med fötterna på jorden :)

Ni förstår min varma hjärta <3

Skjutsade henne till Arlanda och jobbet fick en guidning 
av hotellet, så kul att få se !

*********

Sen bar det av mot Sigtuna .....
Men hallå HUR har jag aldrig kunnat varit dit då ??
Staden skulle kunna heta "Jessica" istället ;)
Massor av vatten, gammal bebyggelse i hela staden
vackra parker med massor av blommor och konditorier, mmmm
Hittade ett konditori i stadens äldsta hus (1600-talet)
TANT BRUN

Väl värt ett besök, bordservering, mysig innergård
och sist men inte minst himmelskt gott fikabröd :)

************

Vi närmar oss dagens slutmål

Västerås, eller närmare bestämt Skultuna
Det skulle dansas till Blender på Oscars loge :)

Men först ett stopp med klädbyte på en parkering
Höhöhö .... Måste varit en syn, kläder av, kläder på
roll-on, sminkning i bilen OCH en blomma från en buske
Tjipp, tjopp KLART !!!!

Kramas, dansas, skrattas, fikas ....

En danskväll har allt :)

Ja man är kanske lite udda som drar iväg själv på
äventyr, men jag väljer heller Em´s ord
"Jag tycker du är modig mamma"

och med dom orden säger jag välkommen onsdag
och nya äventyr, men idag med min fina Ulla <3
Bästaste kååååmpiiis ....

Kram Jessica <3






Välkommen in ....


Charmig ... men jag valde mobilen ;)



Stadens affärs gata, helt i gammal stil ...


Konditori, Tant Brun ... Mums 


4 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag!Visst är det en mysig liten stad.Du gör helt rätt i att hitta på kuliga saker med dig själv som sällskap ;))
    /Jag tycker det låter som din dotter ärvt sitt"go"från sin mor!!/

    Ha det bäst!
    Kram från Örbyhus

    SvaraRadera
  2. Älskar dig mami! Jag är stolt över dig också! <3

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilket ställe .. Semester kramar till dig .. Kram jeanette

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Sigtuna är fint ställe med mysiga äldre delen. Och det är alltid kul med med goda överraskningar :)
    Hälsningar
    Dorota

    SvaraRadera