Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 8 maj 2012

Gamla minnen från en svunnen tid ...


Vårvärme & fika med mormor ...

Idag har mormor varit i mitt Fäcklinge :)

Mitt Fäcklinge har även varit mormors .....
Hon är född och uppvuxen i krokarna och till slut bara
100 m från vårat hus, innan dom byggde inne i köpingen.

Idag var en perfekt dag att hämta henne och vara i Fäcklinge.
Strålande sol och varmt, mormor köpte bakelser och vi var
ute hela eftermiddagen, gofika och gamla minnen varvat med
vilka gamlingar som faktiskt dött ;) ...

Hon  berättade mycket om bonden och jag blir bara
mer övertygad om att den rackarn har tillfångtagit
Filips cykel. Tydligen har han alltid varit sniken sååå ....
Hon säger med bestämdhet:
" -Den har han tagit för att lämna till polisen , så han
kan få pengar för den" hahahahaha ......
Rolig hon ;o)

När vi åkte hem, visade hon morfars barndomshem och sitt
eget, har inte haft riktig koll på vart det var.
Det är helt fantastiskt att se vilken glöd hon berättade om allt 
ungdomarna gjorde på den tiden, vart dom gick, vart äpplena
pallades, hur dom genade över åknarna till varann,
 vart den å den å den bodde .....

Det var en glad och helnöjd mormor jag lämnade av hemma
kan jag säga, hon är bra fin min mormor .....
Sa jag att hon är snart 89 år ;)

Kram Jesscia <3 






Gofika ute ....
Förresten är vi lika mormor å jag
spräckta ögonbryn är tydligen inne ...
eller har jag ärvt en hösig gen kanske ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar