Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 29 september 2010

Klockan e myyycke nu !!



Kan verkligen inte riktigt stänga av , koppla av eller bara vara just nu .........


Klockan e efter midnatt och alla normala människor går eller har gått och lagt sej vid den här tiden en tisdag. Idag har det varit en stor dag, spännande, pirrig och lite läskig !




Pratade med banken i fm och det var inge problem att få låna pengar, fick en mycket trevlig kontakt så det känns bra ... tryggt liksom !!


Efter jag varit där måste jag göra nåt, komma bort , iväg, få tid att lufta, rensa tankar. Hoppade på tåget och åkte till Uppsala .......... bara så där, fixade lite bra grejer faktiskt, ny hemtelefon, damsugarmunstycke ... kul grejer va ????? Men sånt som ska va bara.

Bonusen var att luncha med min fina Emma :) Hon gör praktik på Stadium, när jag kom in på butiken slogs jag av sånt där som BARA föräldrar kan göra ..... Min stora fina flicka servar kunder på ett alldeles utomordentligt sätt :D artig,glad , trevlig och hjälpsam med en glimt i ögat, älskade unge va fin och go du e :) är alltid stolt över mina barn , men nu kände jag att hjälp va stor hon e, liksom helt vuxen jue :)



Lunchbuffé på Fugo, mumma de !!! Kollade lite mysiga, läckra parfymer ... laddar ju för 112-kryssning ;) Kuuuligt !!!


Hemåt dags .. Träffade bästaste Annica som tillsammans med mam och pap skulle följa på visning. Mam fick tyvärr jobba sent :( och hann inte komma med, men pap, Annica och jag åkte och grillade mäklaren ;)

Helt fantasktiskt, härligt och precis som jag vill ha det :) Lite kul är att mina rötter kommer härifrån, Gammelmormor Elsa och gammelmorfar Rickard va från Fäcklinge, mormor, morfar och mamma bodde oxå där en tid..... Cirkeln sluts :) ..... Nog med djupheter !!


Huset är för att citera båda pappa och Annica ett "Jessica-hus" ;) mmm och dom har sååå rätt så. Ni förstår, tyst, lugnt, skogen men ändå grannar och stora vägen inom synhåll. Mysigt hus med gammal charm, men ändå rustat, fräscht och med bra lukt. Stooor gård, uthus och ett grymt altandäck, som det går både att dansa och ha en myysig badtunna på.


Japp och där dog allting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Är inget nytt att jag velat bo på landet men nu när det finns inom räckhåll så kan jag aldrig i världslivet tro att att barnen och jag kan få detta paradis, har jag någon gång haft tur om man säger något utöver det vanliga med att ha fina barn, jobb och bostad. NÄEEEE !! så det kommer att vara nån rik j-el som kan peta i heeela topplånet som kommer att köpa huset .......... Sa jag att kossorna gick precis vid huset förresten *suck*


Som en fin vän citerar .... "om du gör som du alltid gjort .... kommer du få det du alltid haft"


Håller tummarna för att min dröm sen måånga år tillbaka uppfylls, nattis !!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar