Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 21 juni 2011

Pressatglas


Pressad .....

Näe då inte jag men mina fina loppisfynd :o))
Köpte en stor skål (till jordgubbarna)
en större vas och två små vaser
för 50:- då .... e man nöjd !!

Pressat glas är så vackert och gulligt på en gång,
när solen lyser på det så glittrar det
som en vacker dag på havet, jättefint.

Idag är magen och jag nästan helt överrens :o)
och det gillas, kanske kan få nåt gjort igen då ......
Här lyser solen så skönt idag, sommarsolståndet
är det visst oxå idag ....

Ha det gott mina fina vänner
Pöss Jessica



Pressglas är verkligen vackert, blir helt kääär när jag
hittar fina vaser eller assietter eller skålar
Visste ni att det kallas fattigmanskristall oxå ??

Skålen betalade jag ensdast 25:- för :o))
småvaserna kommer å bli perfekta till nästa års tussilago

1 kommentar: