Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 31 januari 2012

Vi gillar ute !!

Vinterdagar !!

-Det är härligt å bo på landet mamma ...
Det värmer när man får höra av en 11-åring <3



Hemma i Fäcklinge gillar vi UTE :o))
Året runt, kan inte äta en godare helglunch (tror jag, hmm 
ska vara en rykande varm Gulasch med färskt bröd då förstås)
än att grilla korv, eld är fascinerande, varmt
och bra vid matlagning helt enkelt !!

Elda får man göra inne idag oxå, har haft konstant runt -10 (ja ute då förstås)
i två veckor nu .....
Det är bra de, men jobbar man 7-19 och sen går på hockey
direkt efter, så är det klart att det är kallt 22:30 när man kommer hem ;o))
Men det är ju en värdslig sak, när man har ledig dag idag ju ....

*******************

Har försökt att tigga åt mej en vända till "våran" halkbana
på Fönöflygfält utanför Ljusdal, gick så där ... Hotade tom chefen och 
sa att -du veeeet ju att jag kan köra av ... det är ju vinter fortfarande ;)
Har haft lite snödrivskänning de senaste tre åren .... Men inte ens det
hjälpte ...... 
Annars gillar jag mitt jobb mucho ... och chefen ;)
Ja utom när det blir världskrig om tvättstugan och
städningen, ja ni förstår vilka i-landsproblem det finns på en 
brandstation i mellan Sverige, Nilecity !!!

Idag blev det ett flummigt inlägg ....
Men ändå inte riktigt så flummig som jag känner
mej, så ni får lov å vara nöjda ändå :o))

Näe nu ska Bob Marley flumma på röka lite gräs
å köra några snygga reaggemoves, höhö ...

Pussåkraaaam Jessica <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar