Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 5 december 2012


Dagen sammanfattas KAOS ...

En ledig dag blev jobbardag ...
Fick ett sms om att det akut behövdes folk för att 
väderläget var akut i hela länet och att det hänt en stor olycka,
med en vält dubbeldäckarbuss .....

Hade ju tänkt handla julisar, men som sagt slagit
det ur hågen pga vädret, så det är klart att jag kunde hoppa in.
Vägarna var:
VITA !!!!
Oplogade (tom E4:an, motorväg)
Hade snörök
och drivbildningar ....

Inte nån hit att köra Prio 1 på som vägarna kan jag säga,
men som vi säger vädret styr hastigheten och det är viktigare 
att vi kommer fram än hamnar i diket ...

************

Kom hem till mitt paradis ...
Men idag var det inte det lättaste, vägen upp till byn
över ett gärde (ja, det är en riktig grusväg) var nästan
helt igendriven, av alla blåst .... Men va fan, tog sats
och körde på låg växel ;)
När jag kom hem till huset var det drivbildning
mot uthuset, natuuuurligtvis mot vedboden, en meter
upp hade det drivit, men klädd som jag var var det
bara att skotta på :D Häääärligt !!!

Så OM ni inte måste ut på vägarna, håll er hemma....
och ring INTE ambulans för skitsaker, för vi kommer 
kanske att behövas på just Den olyckan ...
Tänk på det :)

Kram på snöstormsdan, Jessica :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar