Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

måndag 8 augusti 2011

En byavandring ...

Äntligen äre dags .....

......För den omtalade lunchen
Här är den enorma mängd fisk som vi vräkte i oss
till lunch, småå söta bäcköringar ;o))

Vilken galet god lunch jag blev bjuden på idag .....
Öring med lök, grädde och mandelpärer, lyrisk
Det smaka mer om man säger så, rensade benen
så det inte fanns en gnutta kvar :o)

Idag blev det en tur till Dorotea, måste ladda upp för tunnbeödbaket
i morrn, snacka tur att byn ä liten, naturligtvis så var det nån rackars
gumma som hade lyckats boka bagarstugan, blev såå ledsen.
Men som tur är känner våran lilla bagargumma Alice typ hela byn,
så hon kollade upp att vi kunde baka efteråt och
friden la sej åter över Jessica och Ormsjö ;o))

En liten runda på byn efter lunchen .....

Nere vid sjön .....
Sååå vackert, man får lätt en timme att gå
med att bara sitta, ro för själen

Fick till å me se lite solglitter :o)



Byn ligger utsträckt längs Ormsjön ....

Hade idag en eventuell gästbloggare på gång ;o)
Kan säga att karln har en enorm fantasi och berättar
gåva, men totaltvägrar att gästblogga ...

Tycker detta är lite synd, då det har kunna bli ett
rejält skratt för min lilla skara läsare, har förmodligen
rört allt mellan, rally, WW, lejonhannar, Ormsjö
fiske ........ ja jag förstår att ni undrar, men av hänsyn till
vedebörande så lämnar jag inte ut några namn ;o))

Hur som helst har jag fått mej många sköna skratt !!

Ha det gött mina vänner, nu äre dags för
marinerad fl.filé, mandelpärer och ett glas rött

Livsnjuter ända ut i tårna <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar