Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

lördag 13 augusti 2011

Röjarlusta !!

Sensommarfint utanför uthuset !!


Om jag e nöjd ???

Galet vilken arbetsdag det har varit :o)

Sovmorron, frukost och melodikrysset ..........
En bra, lugn, fin och rofylld lördag morron, eller hur ?

Sen braka det igång, e inte bara saaben min som har turbo
utan även jag..... PROJEKT UTHUSRÖJ stod på schemat.
Hade ju en filosofi innan semester

* Bara vara ....

(med undantag för gräsklipp och blomvattning)
och den filosofin har hållt heeela semestern, om man jobbar
på annan plats räknas det inte ;o)

Går inte ens att förklara så jag garderade med bilder och
"viker härmed ut" min kaos ådra,
jorå .... kan röra till det jag
oxå, men gillart inte, så tur !! att semestern är slut så
man kan koppla på turbon igen, hehe :o)))

När jag börjat stöka kom mor å far .....
Slutade med att jag fick gå in och byta kläder på mamma
för inte fasen kunde hon komma till Fäcklinge i kjol å vara
så lördags fräsch när det fanns "work to do"

Mamma å jag röjde, pappa körde ett lass sopor, gräsmattelagning
uthuset och förråds delen röjd, städad och sopad
tält hoppackade, luftmadrasser tömda, mattor tvättade
och pappsen hann tillåme klippa gräs.........

Vilket dagsverke hörrni, tack fina ni <3


Boden är inte så charmerande innan
men man behöver ju inte låta kaos flytta in för de ...

Behövs inga ord, bara såå tokskönt
att det är gjort liksom .....
Välkommen hösten !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar