Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 5 augusti 2011

Ormsjö-södra Lappland !!

Skogens guld ... som det tyvärr var glest med
Mask däremot hitt vi på :o))


Har hamnat i södra Lappland ... såg att det stod så på en
skylt ^^ har ju nämligen aldrig varit längre norrut än Sundsvall
tidigare ;o) om man inte räknar in fjällvärlden förstås.

En mysig vecka i Ormsjö har nu börjat .....
Vuxensemester med "stresspelle" som mot förmodan
faktiskt börjar varva ner ;o) Ormsjö är en liiiten by som
ligger längs med Ormsjön, några mil norr om Dorotea.

Jag är ju en sån person som älskar, lugn ... kan bara sitta på en
sten och njuta av tystnaden.... skog, vatten
vandra och tydligen så måste jag börja gilla FISKA
oxå, men tycker att själva fisket sköttes bra av Peter
(eller ganska bra i af) och jag höll i kameran OCH bjöd på fika.
Det gjorde jag bra jue :o)))

Älgar och björnar lyste med sin frånvaro, är inte helt säker på om
det är positivt eller negativt ??! Hörde vid frukosten att vi skulle
"hämta" lite bäcköring, hmm...... Själva hämtandet bestod av 3 söta små
firrar, HAH !!! jaja bättre tur nästa gång, själv var jag helt inne
på hjortronplockning, men måste tyvärr vika ner mej där.....
5 st !!!! gula fina hjortron, som vi "vräkte" i oss på 3 sekunder ;o))

Hur som helst så är det
* Lugnt
* Rofyllt
och mysigt att vara i Norrland

Jag trycker på gillaknappen på det
och är tacksam för att jag får se Ditt
kära Ormsjö <3


Vattenfall på vägen till Bäcka ....
Mäktigt med alla vatten massor

En tredjedel av middagen , vägde förmodligen 3 kg .....
eller inte riktigt .... ni vet en storfiskare ;o)
Liiite kort spö kanske, men annars gick det bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar