Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

söndag 6 november 2011

Söndag !

Ännu en helg !!

Är så galet less ALLT här hemma, så om ni nu mot
förmodan ser nåt fint här på bloggen så är det från arkivbilder ;o)

Min farmor sa ofta när hon levde att :

- Tänk i november blir allt så gult ?!?! ... Men nu förstår
jag på nåt sätt, det känns tråkigt, mörkt och FULT !!

Svårt att fota, då det är "kväll" jämt .... Man eldar ljus
för brinnande (kul !!) livet och försöker få det lite mysigt
i alla fall, näe ge mej ADVENT ...... Nyss !!!¨

Längtar ju efter snön oxå, ja menar, nu har vi krattat
och kastat löv klart, vill ha ljuset och den härliga
luften, lite mer kyla som biter i kinderna OCH
inte en alltid skitig bil !! Är allergisk mot skitiga bilar ........
Ja jag vet att jag bor på landet ^^

Så där ja, morgonens gnäll avklarat !!

Ska jaga fart på mina hostisar och hitt på nåt kanske ...
Tvinga sonen att handla lite kläder ;o) kanske
Han hatar det lika mycke som jag
hatar "mina" råttor ........

Njuter av mina orkideer i alla fall :o))
Bra att dom ger hemmet lite skönhet, tills det invaderas
med alla hyacinter, mmmmm

Ha en skön vilodag
Kram Jessica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar