Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 28 september 2012

Fredagsslapp ....

Laddar för jobbar helg .....

Idag har jag varit på BÄSTA extrajobbet :))

Har inte jobbat där på hela sommaren då jag tyckte
det räckte att jobba 100% ;))
Extrajobbar gör jag för att en lön inte räcker till det där lilla
extra som man vill ge sina barn och sej själv :)
OCH .....
för att det ger så otroligt mycket att jobba med 
människor på "ett annat sätt" än mitt ordinarie
ambulansjobb ... Jag jobbar som boendestödjare
till personer med lite olika psykdiagnoser, typ
aspberger, autism, begåvningshandikapp osv.
Det är väldigt berikande och lärorikt :) och jag
trivs så himla bra, underbart jobb ... 

************

Efter det sms finaste S och ville ta en fika på vårat
kondis, jaaaa jippi :) ... hon är omplacerad från vårat tunga tuffa
jobb pga graviditet, så vi träffs inte så ofta nu :)
Dessutom kom två kollegor till så svisch så hade det
 gått 2 !!! timmar :D

Sen hem och äta, dricka lite Morberg och baka till
gofika på jobbet i morrn, det är nämligen jobbarhelg.
Då måste vi ju ha lite extra mys såklart :)

Önskar alla lediga och som mej helgjobbare
en härlig helg, kram Jessica :)



1 kommentar:

  1. ja visst är det tufft ibland ..när man måste knåpa i hop varje krona för att få lite extra ..( jag vet ) har också varit ensam med mina barn en längre tid ..men du verkar ju vara ett energiknippe ..så du fixar det säkert ..bränn inte ut dig bara! fina kuddar du visar ..det ger extra energi med lite nytt piff eller hur ? ha det gott ! kram jeanette

    SvaraRadera