Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 19 november 2010

Äntligen sovmorron !!

Blev ju en bra dag !
Har precis avslutat middag, satt på diskmaskinen
(jorå har en sån nu) och läst GÅRDAGENS morgontidning
Ehhh ... nä precis tiden räcker inte riktigt till typ !!
Städade i morse efter jag skjutsat ungarna, kändes
riktgt välbehövligt, försökte återigen få det se ut som vi bott
här läääänge, lyckades riktigt bra tycker jag :)
Gillar inte å ha rörigt och blir svårt sjuk då faktiskt ....
Hrmmmm
Jaja, blev en hel städdag hos mormor min, adventsstädat
med förstertvätt och allt vad det innebär. Men hon blev
så nöjd så, är väldigt tacksam för all hjälp hon får och jag tycker det
bara e kul. Fillen kom efter skolan och fick värsta hembakta fikat
mumma för han ;) han bara skrattar åt tokgumman
-hon e rolig mamma, säger han och ruskar på huvudet och flinar.
Ni vet det kommer mååånga grodor ur munnen på den 87-åringen, hehe
Väl hemma blev det att mys elda, lagade tacorullar eller fajitas
eller va det nu heter köttfärsrullar med
tacokrydda-i-ugnen-med-riven-ost på ....typ
lite jalapenos, sallad och cremefr till så e det topp...
Hann till och med göra islyktor ... hoppas det blir kallt ordentligt
i natt nu då , ska nog måla klart köksstolarna som jag shoppade loss
för 100:- igår, alltså två stolar för 100 !!!
Nähäpp ut och busa me lite barn som försöker
skrämma mamma nu, kanske ska ge igen, hmmmm ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar