Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 9 november 2010

Värsta vintern !

Finaste huset vårat !



Jaa .....efter en natt man helst vill glömma på jobbet och med två timmars övertid som kryddan på moset så bar det äääntligen av hemåt.

Hemåt nu e ju Fäcklinge, uppe på åsen med utsikt över åkrarna

"me like" idag vare riktigt kallt när jag kom hem,

men det gjorde ju inge för pappa hade varit å slängt in en släpvagn

me ved, nån kubik så där, så nu ska det eldas :)


Var görtrött efter jobbnatten men på nå sätt mobileiserade jag

kraft att plocka ner studsmattan, måste ju erkänna att jag

gjorde några grymma hopp innan förstås. Häääliit att

bo på landet för då kan man vara så tokig som man e utan

att nån titar snett ;)


Pysslade lite inne sen och sen gjorde pappa och jag ett bilbyte

passa på att utnyttjan till å bära uppe en byrå till kläkammaren oxå.

Sen blev det att sladda ner til brandstationen och byta till

vinterdäck :) såå skönt å få det gjort då, passade på

att tvätta min fina kille me, hehe ..


Här kommer några bilder från huset ...


Mina älskade Carl Larsson barn så söta

Köksfönstret när snön börjat falla


Sonens lilla hörna, inte för tjejigt mamma ! E förståligt

att spets och monogram inte gillas av 15 åringen min, hihi.

Ljusgrått med stjärnor och vitmålad råspont
fick det bli :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar