Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 30 mars 2011

Presentkorten vill nog användas ......




Det går bra tycker jag .....

Om du har en patient som jobbar 262 dagar per år, har en semester
en vecka vartannat år, bor i ett hus , rustar ett annat 15 mil bort, egen
företagare ..... osv..... Skakningar i kroppen, stressad (NÄHÄ) panikångest
småkramper, svårt att svälja=får inte luft ........

Vilken diagnos skulle du kunna tänka dej ???

Nu ska man ju inte i min banala yrkesroll ställa diagnoser ...
Men herregud människa, här räcker inte bromsen,
NÖDBROMSEN NUUUUUUU !!!!

Varför ska människor bli sjuka innan dom, nästan dör ....


Så snäll lova att ni är rädd om er:
* Dra i bromsen lite varje vecka
* Ta ut eran semester
* Njut NU, inte senare
* Ha ett arbete som man kan vara bort från
utan att det ger ångest ..
* var rädd om DEJ och de DINA


Många tänker nog nu
-Men hon då ??!?! Full gas bruden ??!

Men jag ägnar mej endast åt positiv stress mina vänner, i lagom
dos och för att jag vill, alltså helt utan krav ....

.....och idag ska jag ta hand om mina presentkort, på allra bästa
sätt, fniss, efter det kanske en trevlig lunch :)
Sen ska jag träffa söt Emmi å övningsköra, det drar
ihop sej vill jag mena .........


Ha det fint <3
Kraaaam Jessica





2 kommentarer:

  1. Trevlig fika på Gränby:)

    Hoppas du hitta nåt fint att ta med hem,jag va in och gjorde slingor och träffade äldsta barnbarnet som jobbade på Vila idag.

    -Jag har dragit i handbromsen och minskat kraven på mig själv efter att ha kännt av en del av det du skrev.Ruskigt vilka fysiska uttryck det kan ta ! Men det tar tid och kraft att komma igen,och att programmera om hjärnan.Men det går:))

    Kram till dig!
    Annette

    SvaraRadera
  2. ja man måste dra i bromsen innan det är för sent ..håller med ..jag vet också , har varit där en gång själv ...det är spår som man inte kan bli av med ...man känner signalerna nu innan de kommer som värst ...hoppas du också tänker på det ..du verkar energisk ...var rädd om dig med ..kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera