Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 10 maj 2011

Sovmöra, gullvivor å en utflykt !!!

Sovmorron äger fett !!!

Äntligen efter 10 dagar har jag fått sovmorron ... om det var skönt?
Säger bara OOOM det var ;o))

Frukosten intagen, solen e tok-på-gång 19 grader redan i skuggan,
ut på terassen å dricka kaffe nu, mmm .....

Sen är min lilla bilhistoria till ända (för den här månaden i af hoppas jag)
Blev tyvärr 10.500:- fattigare !!! Kan väl säga att jag inte riktigt bestämt
vilket fett bankkonto jag ska ta det i från, möjligen det där i Schweiz .....

Förra månaden kostade bilen mej 4500:-, undrade igår på jobbet om det
verkligen kan gå sönder nåt mer på biljäveln .... Då var det nån vänlig själ
som talade om att jag måste ha koll på kamkedjan, för det kan bli
DYYYYYRT annars !!!! Men va fan, va var det här då ?????

För tillfället går allt sönder som jag tar i !!!
När bilen vara trasig så fick ju cyklen gå som ett skållat troll,
pyspunka på den då (trasig bil OCH cykrl, går bra nu)
Igår morse fungerade inte min mobil och den är max 1,5 månad :(
Super-Sanna fixade i af *puuh*

När jag för att visa min tacksamhet
till svägerskan för att jag fått låna deras bil ett tag nu, skulle
jag tvätta hennes bil, så när Jessica skulle backa ut ur garaget
så startade inte aset !!!!! Då var det nära att kollegorna fick skjutsa
i mej direkt till psyket, satt på huk och gungade fram å tebaks
en stund i krama-mej-själv ställning ...........

Till slut fick jag eller nån ;o)) igång den oxå och dagen var
äntligen slut, inga barn hemma :o( så då åkte jag bort å kramades
istället å idag är det bara inse fakta, trolla fram pengar (igen) och
fortsätta leva ...... tungt ere men det måste gå !!

Nå nu ska jag ut i sommarvärmen å ha det skönt !
Kram Jessica





1 kommentar: