Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

lördag 5 juni 2010

Sååå skön helg !!

Hamnsjöbodarna i Hudik !!


........... Har det oförskämt bra, i mitt paradis !!

en j-a håla skulle andra säga, men för mej e det heeelt perfekt liksom ................



Lång frukost med sprakande vespis :) tog en prommis med småkidsen till affär´n , lördagsgodisdags då ... skulle handla lite till dagens bullbak å :) Underbart väder så vi gick och småsjöng hela vägen. Handlade och på vägen hem plockade vi blommor ... UTAN att bli uppätna av myggena ( aj lajk Hälsingland) Väl hemma blev det lite trägårdspyssel, lyckades bränna mej lite på ryggen känner jag nu ..



Tog bilen en sväng på sen eftermiddagen och kollade runt lite ... hemma så blev det matförberedelser, Fille grilla och jag fixa resten, medans kidsen lekte, lekte, lekte och lekte...

God grillmiddag och mycke fniss runt bordet ute på baksidan, åååå va härligt det är !!!



Bullbakning för att testa ugnen ... gick alldeles utmärkt, välkomna på fika !!!



Blev en myyyskväll i soffan sen med snacks och film "Göta kanal 3" inte så bra fakriskt men men alla kunde titta på samma film i af :)

Blir alldeles rörd av min stora, fina son .... Han e så go med kusin sin, "-kom å sitt och mys me mej du" säger han åsså kryper dom in under filten nära varann. Underbart härligt att se. Gillar mjuka killar jag ........... hoppas han håller i och fortsätter å va så där go mot sina flickvänner oxå :)



Glinena har somnat å vi e bara vakna, storgossen å jag, blir nog en tidig kväll känns det som börjar bli lite danssugen igen ... men det blir till veckan !!



Puss och kram skumbanan !!










2 kommentarer:

  1. Irina Backström8 juni 2010 kl. 21:03

    Hade en son som var grymt nöjd med sin helg!!!!

    SvaraRadera
  2. Åååå va bra, han e ju bara för go och ha med, inga problem alls, en fin pöjk, blir fler gånger som leker jättebra ihop.

    SvaraRadera