Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

måndag 21 juni 2010

Semesterfirarn´ här !!

En av alla häääärliga danser på Mannes !!


.......... Hade en körig fotbollshelg, Fille spelade cup och loosade i semin på straffar, inge kul de e. Men kom till sist 4 av 12 lag så de måste man väl säga var godkänt i af.....


Det som inte prioriterades den här helgen var sömnen i af........ hade grillning hemma på fredagen och ko inte i säng förrän 00, upp 6, packa matsäck och dra iväg till Harg. Hade en attans trevlig fotbolls dag, superbra föräldrar som gör att dessa låååånga dagar blir så kul.

93:an hem fick gå som f-n ..... inte bra men nu var goda råd dyra ....... dansbilen gick om1,5 timme.............. Wiiihhaa


Väl hemma så måste jag säga att ett pris i effektivitet skulle sitta fin fint :) 45 minuter till godo !!!!


Diska, kunna ju inte spara STORA disken en dag till ;) förbereda pasta till matsäck på söndag, duscha, sminka, prova kläder och hänga en tvätt ...... HJÄÄÄÄLP, behöver en valium !!!

Panik i kubik, men se på fan visst fixa man det, hoppade in i baksätet och pyste en öl på väg mot Mannes loge, myyyys........ nu gick det att varva ner :))


Hade haft flera tråk-strul-ingenkänsla- dans kvällar, så jag var nästan nervös, men det hade jag ju absolut inte behövt för det vart en megamysbra kväll jue, mmmm ...

Lite tråk förstås, för jag fick jobba lite :( en kvinna ramla ihop på golvet, epilepsi, men vi var tre styckna som hjälpte till och sen kom ambulansen och hämtade henne, allt gick bara bra fast jag tycker faktiskt att alla dansställen åtminstonne skulle ha vanliga ambulansfiltar att tillgå, man kommer långt med en filt ..... och lugnande ord.


Eftersom dansen flyttades framåt så kom jag inte i säng förrän 03:30 och klockan ringde igen 06:30, men fy tusan va läckert va ???!!!! Men hade ju valt själv så, studsa upp som den fantastiska idrottsmamma man e och gjorde frukost och matsäck, drog ungarna ur sängarna fortfarande med ett leende, ända tills jag upptäckte att kaffet va slut, bubb bubb bubb typ....


Väl framme var man på topp igen, e ju aldrig surig jag som tur e ;) ... går åt för mycke energi och hålla på så, bara dumt ... Denna dag tog slut 19:30 och då vill jag lova att Jessica var sliten, jisses vilken helg, men som jag så ofta säger, utan barnen är man ingen, e det bästa man har så det e klart att man göret´ =) =)


Måndag morgon=Enånger


Japp japp mot Hälsinglandet igen då, Nu var det dags för det som Klara längtat så efter, fotbollsskola och träffa massa nya kompisar, kuuuul!!


Inge nervös alls sa hon, tuffingen ..... Men eftetåt erkände hon när jag frågade varför hon hade stått och hållt i ena armen i början. -Men mamma, shit asså jag var så pirrig så armarna bara hoppa å då måste jag hålla i den ju .......... Hihihih sötisen !!


Lika härligt som alla andra dagar här uppe, blir så lugn å skön jämt, ungarna älskar oxå å va här så det känns ju så himla rätt :) Massa sol på näsan och Fille lyckades somna i solen så han e lite läckert rosa nu :P
Klara å hennes kompisar har haft bli och cykeltvätts försäljning idag, hehe, driftiga tjejer, överlät ju inte pärlan förstås men cyklarna fick dom tvätta, sen drog dom till affärn och panta och handla godis, nu e det fotboll, mmmmm härliga sommar när tv:n inte e viktigt :)
Saknas en bara ...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar