Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 13 november 2012

Gofika, frost och ledighet ...



Längtar till advent .....

Vi närmar oss denna härliga tid på året :)
Kan inte hjälpa att jag är TVUNGEN att smyga igång
liiite i förtid, måste vara en medfödd defekt
eller nåt liknande, många hatar ju allt vad advent, jul, julmat
barrande granar, skräning julmusik heter ;)

************ 

Har tagit in:
en stycken dikesgran (bara en liiiten)
en lingonkrans (märks nästan inte faktiskt)
och 
blåbärsris.... Just ja lilla "svampen" har oxå
hoppat fram, fast jag med bestämd röst
bad den lugna sej lite ;) *fniss*

Har skrivit listor med "vill göra" "ska göra" 
och kommer kanske att hinna !!!

*************

Många tycker säkert att det låter/verkar stressigt
Men för mej är det bara, kul, ger energi och myyyysigt !!

I morrn ska Magda och jag göra Valbo på fm.
Hitta pysselgrejer, fylla på ljusförrådet och hinna med
en fika eller lunch då förstås !!
Har tredagars ledighet nu så det känns gött minsann...

Prick en månad kvar till storhjärtat kommer
hem från Asien oxå, det händer mycket nu :D

Ha det gott .... vare sej ni gillar
advent eller inte ;)
Kram Jessica 




Fm fika med en fin vän ... en vanlig tisdag är guldkant på 
en vanlig tisdag :)

NEDAN :
Svampen hittade jag i Ullared nu på hösten, 14:- !!!!!!
Fattar ni att den inte kunde stanna kvar där, förresten det följde med två hem ;)
Greengates tändsticksburk, så charmig som jag fått i present, tack M !!


3 kommentarer:

  1. WOW vad mycket fint du visar .Blir så sugen på att börja pyssla när man ser hur fint du har gjort.Ha en skön tisdag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jättefin dukning ! Mysigt .. Din väninna kommer att bli överförtjust ! En gulklimp att fika med bästa väninnan i den gråa vardagen ... Hoppas ni får det trevligt ! Kram jeanette

    SvaraRadera
  3. Älskar oxå att göra listor )) Planera och förbereda och ta varje tillfälle att mysa till det.Jag har börjat köpa lite olika glöggsorter till min glögg bricka som jag brukar ha.Jag kommer ihåg skoldanserna i högstadiet-då började man med att ta ett skumbad på em.efter skolan.Sen lyssnade man på musik och provade kläder och fixade med håret och make up.Den där lite pirriga känslan och förväntningarna på kvällen.Lite samma sköna känsla är det när advent närmar sig och man börjar förbereda julen )))I morgon ska jag ut och ta granris och sätta i en zinkbalja.Pyntar till den med röda äpplen och så en ljuslykta intill!

    Ha det bäst!
    Kram från Annette

    SvaraRadera