Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 14 november 2012

Mörker, mysdag och trevligt sällskap ...




Att bo på landet på hösten är SVART ...

Har man inga egna utelampor blir det mer än svart ...
Som tur är är jag inte mörkrädd, men här om natten när
det blåste stor lät det som man bodde i en skräckfilm typ !!


Undrar vad problemet är att "nån" inte kan släppa
ner lite snö bara, nån meter sådär och en -8 grader.
Det är ju ändå mitten av november !!?!

************

Har idag tillbringat lite tid med snögga tjejor ;)
En tur till Valbo för att fylla på ljusförråd och inhandla
lite pyssel till kommande, kransar och liknande :)

Började med en frulle på stora varuhuset
Den lilla summa vi pungade ut var 10:- !!!!!!
Två frallor, ost, skinka och kaffe eller te :D
Vräkte på med ett ägg så jag kom upp i summan
14:- och då "snodde" jag ändå en klick kaviar *schyyy*

Hela dagen gick bra, inga missöden förutom
att jag sprang ner en tomte, förlååååt tomten , ska vara
jättesnäll resten av tiden fram till jul, men den var liite
felparkerad kan jag tycka, hrmm ...
En utomordentligt trevlig dag, där vi hann komma fram
till att detta ska göras om på lite olika sätt ....

* Glöggmingel
* Skåphandlig
*Mellandagsrea

Ikväll blir det hockeytaxi och soffhäng för i morrn
laddar jag för att beta av en del på "har-massor-av-lust-att göra"
listan, skadar inte om vädret ar lite samarbetsvilligt oxå :D

Häv ö najs ivning

Kram Jessica 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar