Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

torsdag 29 november 2012

SNÖ i norra Uppland !!

 Pimpade kökshyllorna ..... Formarna äääälskar jag
Ullaredsfynd, för typ ingenting :)
Carl Larsson barnen är andra vintriga favvisar !


Helt fantastiskt och vältajamt !!

Äntligen har vi blivit med snö :D
Det har snöat två dagar nu, inga mängder men säkert
en decimeter i alla fall .... och en dm räcker ju till en
minisnögubbe och snölyktor 
och det är ju bara härligt, vitt och lite kallt om kinderna
så vi är nöjda just nu .....
Eftersom det är första advent på söndag :)

**************

Adventandet har nu blivit klart .....
nästan, blommorna saknas, det är mest gran, en
och mossa hemma än så länge.

Fick hjärnsläpp 83 gånger när dom billiga Ullareds
gardinerna skulle upp, gillar billigt och är INGET märkes freak.
Men när man lägger fel mått på gardiner i uppmärkta påsar,
blir jag monsterarg, det som skulle gå så fort och ENKELT.
Blev två timmars ändring och omsyning, skäms Ulla-Affären !!!!

Dagen har tillbringats på tur med fina Magda.
Vem har sagt att loppis är sommarnöje ?!??
Inte vi ;) mysfika och en ny favvoloppis hittades.
En väldans trevlig dag :)

***********

Nu har jag två gobitar, kusinmys, som håller på att bakar
peppisar för fullt, vedspis och kakelugn sprakar och 
jag har en sån där lycko-nöjd-och-tacksamhets känsla
i hela mej ..... En bra känsla den spar jag inom, mmm

Sedär ja gräddningsdag, den här plåten ska jag INTE
bränna, dom var inte å glad på mej nyss ;)

Vintekramar Jessica 




Handduksförrådet är påfyllt ....
och glögghyllan är alltid redo :)


1 kommentar:

  1. Nu har det blivit vinter!Lagom till advent så julstämningen är på topp!Idag blir det hemmamys och lite pynt efter att jag varit hos min farbror på Åskarbygården och "gjort jul"där.
    Har köpt så fina julkulor som jag ska ha i granen i år.Dom är brun och kopparfärgade med lite guld.Blir mer och mer färg här))Ha en mysig helg,och om du jobbar kanske det blir en del utryckningar.Fast bärgarna har nog mest att göra.Konstigt det där att vintern kommer som en överaskning varje år :-D

    Kram från Örbyhus

    SvaraRadera