Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 16 juli 2010

Finte !!

Visst e man väl lyckligt lottad :)
Friska, fina barn, jobb, fint hem, stuga :), underbar familj och galna mysgoa vänner. livskvaliet
kallas det tycker jag, men ibland saknas det ??!!
Vet faktiskt inte egentligen vad som saknas, men man känner sej inte riktigt hel ....
Är det den däringa kärleken då ??!!
Mähh........ har ju insett att jag e alldeles för bra på allt, för att en karl ska vilja.
Jag kan försörja mej själv, sköta hemmet, ta hand om och älska barnen med fritidsaktiviteter och skola. Har egna intressen, fixar med bilen, sköter trädgård, tapetserar och målar. Alltid glad (trot eller ej) får saker att hända , älskar att hitta på och överraska och gör det oxå....
Jag menar det ser ju ut som den perfekta kontaktannonsen, moahahahha !!!!
Men innerst inne tror jag att karlar e lite rädd för tjejer som "kan allt" jag tror att dom vill
känna sej behövda och duktiga och få ta hand om små stackars kvinnor som inte kan och behöver hjälp , särskilt med killgrejer .... Det roliga är att man ofta får höra,
-tänk om min tjej/fru vore lite mer som dej !!!!!!!!!! Hahaha ... jorå så att ....
Men alla e ju som dom e såklart ... och vi passar ju ihop med vissa människor
och inte med vissa =personkemi .... e helt otroligt om man varit me om det, allt faller på plats och känns så självklart, som om det alltid varit så *ler*
Men som sagt jag e nog förmodligen alldeles för stark och bra för att behöva nått karlskrälle ;) dessutom e jag ju en riktig hösmaja, säger och gör massa tok, men det bjuder jag på, blir ju liksom bara så, hihi ... e härligt har jag hört :)
faaaast jag kan oxå längta galet mycke efter att mysa, busa, retas och kramas me nån.
Fast e det de som saknas då ?? !!
Mår ju egentilgen bra, men känner en lite rastlöshet och "vad kommer sen då" känsla.
Saknar ibland familjekänslan, ha ett hem tillsammans , planera semester tillsammans, bjuda hem folk, äta och beklaga sej över jobbet tillsammans, gå kvällsprommis tillsammans ....... osv beror nog på att jag alltid varit en fixare för allt och alla !!
Nu börjar ju tom barnen behöva en mindre och mindre , lite läskigt ...
Oj va djup jag blev ......... kan ju va seriös oxå då tydligen .....
Näe ni haft en jättehärlig dag på Maln, bad, sol och vattebus me ungarna, tacokväll och nu bara chillar vi. Fille i hammocken, jag i min däckstol och Klaris i soffan :) Emmis sitter förmodligen på balkongen på Rhodos och taggar för utgång, partybruden där ;).
I morrn kommer mor och far , så ska vi visa vårat paradis, äta och dricka gott !!
Sen blir det hem och jobba lite innan det bär av till Malung, daaaaansa lite då :D
Krama varandra, puss !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar