Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

söndag 11 juli 2010

varmt, varMARE, VARMAST !!


Vilket helt underbart land vi lever i :)
När det e vinter ÄR det vinter -20 och 1,5 m snö och när det e sommar ÄR det sommar + 29 klartblått, varma kvällar, varmt i vattnet och massa sool, loveli !!
Har snart gjort 52 timmar på 4 dagar, det kallar jag INTE mjuk start efter semestern ;) men men e bara att suga i och det går ju bra när man jobbar mycke nätter. Har solat och badat de alla dagar sen i onsdags, finte :) :)
Idag fick jag tillfälle att åka till Östhammar, Linda och jag hade en dejt ;) och bada, måste erkänna att jag saknar stället, stationen och kollegorna där. Känns så .... ledigt att jobba där, åka ner och bada vid brand båten på arbetstid tex, Linda berätta nåt kul: en av de nya killarna som fått sommaranställning tyckte det kändes som att vara på kollo *ASG*
Tror han mena, att spela volleyboll, grilla, kolla fotboll på terassen och bada, hade en viss inverkan på kollo tänket, hehe .
Hur som så hade Linda och jag en grejt dag, uppdatera en massa ;) bada ungefär 63 gånger alltså ungefär. Stekte, käka glass, bada lite till .... och tog en rejäl siesta för att ladda för nattens körningar !
I natt när vi varit in till Uppsala så stod utetempen på 29 grader och då var klockan 21, precis samma känsla som Turkiet för två år sen, man var fräsch så länge man var inne och stack man ut den minsta lilla kroppsdel (i mitt fall e det absolut lilltån, många nickar och håller med) så rann allt vad hudkräm och fräschhet bort, men det är ju helt underbart ändå !!
Längtar halv ihjäl mej efter lillsöt Klaris, två veckor har gått och jag har bara pratat men henne på telefon, det har gått bra men nu när det är nära så skriker mammas hjärta efter lillhönan. Kommer och pussa ihjäl henne i möra, hihi !!
Sen drar det ihop sej för dagar i paradiset, längtar nästan lika mycke som efter barnen, men bar nästan, kommer dessutom att bli lite jobb på akuten och ambulans så det ser vi framemot !!
Nä nu piper sökarn, PRIO 2 cykleolycka .... see you !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar