Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

måndag 11 oktober 2010

Blir alltid såå tomt .........


En helg med dom finaste !!


Vilken fantastiskt härlig helg det blev, bus, mys, TÄVLING, skattjakt, go mat, alldeles för mycke vin ;) biltur, loppis ja allt tillsammans med dom människorna man vet ALLTID e sina.


Lördagen startades upp me frulle med hembakt bröd, härligt ! Sen var det samling vid "vegahallen" kl 13. Blev väl en stark skara på 8 pers .... inte illa, mormor/farmor och Irina hade godtagbara ursäkter att inte innfinna sej på isen ;) övningar, åkning, passningar lite läckra tacklingar, Emma gjorde en rejäl på morfar så han fick käka is ;) och själv lyckades hon me ett riktig cool magplask ??!! Måste hon va grymt nöjd me, hehe .... Undertecknad stod på benen heeela tiden och under Klaras översyn fixade jag dom mest fantastiska hockeystoppen, wuhuuu !! att man inte haft rätta knycken då, aja nu funkar de ;)


Hem å duscha sen ut till Ersta för lite matlagning tillsammans me min underbaraste lillebror, Irina hade planerat och vi fixa, finte !! Wok med jätteräkor i kokosmjölk, mmm och tortillagratäng med kyckling och salsa, mmm. Alltså så sjukt gott och till det alldeles för mycke vin , hihi !! Men ååå så trevligt det blev, massa skratt och tok så klart. Skickade ut ungarna me ficklampa på skattjakt oxå ..... Spääääääänannde, buhuhuhuhu...........

Taxi hem med mam och pap vi ett .... Somnade ovaggad kan tilläggas.


Lite seg direkt på söndag morron, men hoppa i kläderna och drog iväg på en skön morronprommis, sjukt vackert det är den här årstiden :) fattar inte att folk inte tycker om hösten ?? Sen blev det en supermysdag med Em, loppisrunda de lux (Y) hon ratta runt saaben hela eftermiddagen, vi dreggla runt bland vackra gamla saker och fina möbler. Supershoppare Em fynda rejaäl me kläder oxå. Har så cool egen stil den bruden ;)


Väl hemma blev det full soffa me alla godingar, hemgjord pizza och massa cola ....

Är så sjukt lyckligt lottad med dessa fina barn, som är så härliga, hjälpsamma och fina. Älskar dom så hjärtat spricker nästan, tycker så synd om människor som aldrig får uppleva lyckan att ha egna barn, det e verkligen bäst :) säger som min fina vän Annica .... jättehjärta !!!!!


Har idag gjort rätt för mitt bidrag jag får från landstinget ;) eller förlåt lön menar jag förstås ... ligger nu ensam i soffan, känns mycke bättre när vi trängs och sparkas lite allihopa, men nu är det inte så :( men lillhönan kommer redan i morrn hon .... gillas


Ska njuta av hösten, tända ljus, skogen, gymmet .... goda vänner och egen id den här veckan

Kramar om jättehårt !!!



Hela finaste familjen samlad vi bordet !!

Fillen in action !!



Morfar/farfar Rogga i farten !!








Fanny och Fille pepptalkar







Emmi och Joppe posar !!








Klaris tokar på isen :)

3 kommentarer:

  1. Jo den känslan är jobbig, jag hade nog mest ångest i början men man vänjer sig aldrig. Man lär sig verkligen att uppskatta små saker och försöker att inte haka upp sig så förtvivlat på detaljer. Jag har ju turen att gå från en kärlek till en annan vilket faktiskt har underlättat massor många gånger. Men jag har också märkt att när man emellanåt har längre än sju dagar mellan lämna/hämta får jag en enorm längtan som nästan blir svårhanterlig hur bra man än vet att de har d.

    Hösten är skönaste tiden, hög klar luft och vackra färger, jag tror att det är för att man ska klara vinter även om jag alltid längtar efter den också :-)

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. hej!
    vad kul att du blivit följare hos mig! Jag har en liten utlottning (längst upp till höger på min sida) som du kanske vill vara med i?
    Ha en jättefin Tisdag!
    Kram Git

    SvaraRadera
  3. Hej Git !!
    Jamen du har sån en härlig inredningsblogg :) Har själv köpt hus nu så ispiration hämtas kors och tvärs, så tack för din inspirerande blogg
    Kram Jessica

    SvaraRadera