Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 5 oktober 2010

Underbara svenska höst !!

En underbar dag i Vreta, här Vretaviken !!


Har haft en underbar höstdag idag, somnade om när ungarna dragit till skolor och jobb...

Fick en timme till, behövdes fakitskt idag. Sen blev det frulle och iväg till dagens projekt i Ersta måla-måla-måla ........ Tänk att jag tycker det e så avkopplande och lugnande att just måla, man ser resultat direkt och målar man dessutom me Falurödfärg så e jobbet klart och torrt på ett kick ... finte !!


Underbart härligt höstväder som får en på ett alldeles utomordentligt bra humör :) Kan väl för tillfället inte komma på nåt som skulle kunna få mej på dåligt humör ..... hihi !!!

Känner mej som en solstråle hela tiden :D, många som säger det å, -va ere med dej ? nog för du brukar va glad, men nu e det nåt annat, haru gått å blivit kär ?? och va svarar ´man ??


JAAAAAA !! Klart jag har !!!


I världens finaste hus ju, trallallalla :) Planerar, funderar, längtar, väntar ........ mmmm

Det känns verkligen så bra så i heeeela magen och hjärtat. Äntligen liksom :)


Ni kan få en dagens Jessica oxå :


Sitter några stycken och pratar om husköpet ...

(jag) - Det ska bli så kul och lära sej massa saker, jag måste bara lära mej snickra och använda motorsåg *vill*

(någon) - Men Jesscia det e ju det du ska ha en karl till, fattar du väl ..

(jag) - Näe du .... verkligen inte, han ska jag ha till nåt annat !!

Nu följer en totalt tystnad innan alla börjar asgarva .... Känner mej som ett frågetecken ??

Innan, ahhhh ....

(jag) Alltså karlar ska man ha till att laga bilar, menar jag .... daahhh

Mmmm eller hur ??? fick jag till svar *blink*


Usch vilka dirty kompisar man har ;)


Näe dags att pausa lite tills det blir slit å släp på bästaste jobbet i morrn, det värsta e att Klaris INTE låter helt fin i luftrören, men Mollipecten står ju på kylning som sagt !!




Fikapaus vid Njupeskärsvattenfall, höstmys !!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar