Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 27 oktober 2010

Jessie längtar !!

Inte som man tänkt sej !
Idag var planeringen :
HÖSTSTÄDNING
och då var det inte hos mej, utan hos världens coolaste 87-åring
alltså min mormor :) Det roliga var att när jag kom dit var hon på
väg ut ??!!?? -Vaaa , var det idag ? Sötisen hade glömt ....
-Äh ... nu har jag moppat lite själv, vi dricker lite kaffe istället :)
Sagt å gjort kaffe å dopp blev det. Sen sitter vi å pratar om
allt möjligt, att hon ska gå till sin syster med en blomma osså vidare.
-Vilken synd, sa jag. Annars har du kunnat åka me mej till Valbo och "Owe´s"
Det tog ungefär 4 sekunder (som Uggla) innnan hon hade bestämt
att jag kunde slänga in den där jäkla blomman och sen , skulle hon me.
Hon e verkligen skön den där gumman. Sen var det bara, in me mormor
och in me rullatorn -----> mot Valbo ..........
Det blev en massa nyttigheter eller onyttigheter skulle säkert
många säga, alla prioriterar olika. Men mormor blev nöjd, jag blev nöjd
och jag hoppas min blivande 18-åringen blir nöjd med paketen oxå ;)
Blev oxå bestämt att jag faktiskt kommer å få
NYCKEL
alltså nyckeln till friheten, eller till evigt jobb ;) jag väljer
absolut det första, optimist som jag e.
Huset blir vårt och arbetet kan börja, ska ta det lite luganre den
här gången med rusten, sist slutade det med näsblod efter
för hårt arbete och för lite sömn. Dumt !!!
Blev två söta virkade kuddar idag, dom hamnar nog
i rumssoffan sen :)
Fick även ett svar på mailen idag, och har numera blivit me
Pelarbord, som ska hämtas på lördag.
Livet är bra härligt och visar sej verkligen från sin bästa sida nu !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar