Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 1 oktober 2010

Husägare Lundén här !!!

Känner mej ruskigt nöjd, riktigt jäkla super-tok-glad-mys nöjd faktiskt !!

Idag hamnade den berömda "kråkan" på pappret, ja inte Tierpskråkan utan min namnteckning. Jag Jessica-hösmajan har blivit "me hus". Va säger ni om det då ??

Galet eller inte ?! Eller bara helt perfekt tycker vi, kidsen å jag ...
Huset och platsen känns såå rätt, så det kommer å bli riktigt bra hoppas jag.

Det här är ju liksom en dröm sen lääänge, men "it takes two to tango", om man säger så. Så mitt tidigare villaliv var i ett traditionellt kvarter. Funkade jättebra med småbarn .... Men längtan har alltid funnits där. Blev väl helt på det klara med mina känslor när våren kom och man inte kunde gå ut, inte bara var utan planera en prommis eller nåt sånt. Vill ju liksom bara kunna gå ut me kaffekoppen, eller dona och greja me nåt ............ och i somras när jag hyrde "paradiset" så insåg jag att det här är det jag vill, ja måste förverkliga det här för att landa och må så där riktigt bra.

För er som känner mej vet ni att "hemnet" e en av de mest besökta www. för mej och nu blev det lite flitigare sökande och vips !!! så fanns det där mysiga, lagomt stora , lagomt långt (3km) fr Tierp huset där. VILL HAAA !!

Åkte och tittade med storjäntan, blev kär :) Tog lite extra resurser med mej i form av föräldrar och en myyycket kunnig mäklar kompis, kändes fortfarande lika bra, eller bättre för nu hade flera ögon sett det. Ja sen var det bara fixa lånelöfte och ge sej in i buddjungeln ....
och shit vilken pers ... krigade med 4 till och blev terrad på jobbet för att jag var så grymt distre´. Men gissa om jag skrek brallorna av Linda när jag fick reda på att jag var ensam kvar

Jaa ni .... Nu e man med hus och massa pengar fattigare men samtidigt, en meningsfull fritid och som ni vet är mitt intresse för huvård och inredning brinnande, större än den största majkasan, så det här ska bli såå kul, säkert tufft oxå många gånger, men jag ska nog visa att jag klara det :)

Jobbnatthelg nu då, så det får bli hemköp och ladda på med myyys !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar