Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 4 januari 2011

Barrande spektakel eller älskad julkänsla ?!?!?

Fina presenter och fina minnen ....


Nu börjar även julknarkaren Jessica bli less alla barr .....
Har funderat på att städa ut julen på allvar nu :)
men inte idag ni vet "gör inget i dag som ni kan spara
till i morgon" Fniss !!

Det är faktiskt så att nattjobb väntar och drar jag igång en julröjning
så brukar det ta tid, hmm .... näpp tidigast torsdag-fredag då jag är ledig.
Måste ju börja fundera på hur allt ska vara nu, Emmi hade en önskan
och få in sina gamla gardiner, vänta nu ... då hade vi 3 m i takhöjd och
fönstret var 3 m brett, ok !

Blir att ta fram symaskinen då .... Men det fina i kråksången
är att då räcker det till ett fint draperi oxå, det som är lite läskigt
är att det är såååå mycke färg så det är galet, men det e klart
att ungarna måste få va me och bestämma över sina egna rum.
Går inte lika bra att köra över en 18 åring, som en 3 åring liksom
nån som testat förreten ?? ;)


Klarisen vill inte heller ha vitt, -määään mamma allt ska ju vara vitt
tycker du, I-N-T-E i vårat rum (hon och jag delar, eller jag har fått ställa
min säng i ett hörn typ) så nu har vi kompromissat, hon får ljust lila
och jag får lantlig stil .... Känns ok :)


Här nedanför har ni kompromissen
JOTEX faktiskt :)) passade min plånbok


igår var jag till min finaste Ulla och fikade efter jobbet :)))
Megamyyys, har blivit så dåligt nu när jag har bökstökat med
huset några månader, det varit jul och hon har typ klippt hår på hela
Tierpsbefolkning innan jul och nyår ;) men gissa då ???
Fick världens bästaste inflyttningspresent

En KÖKSSOFFA !!!


Ska ju förstås målas och sen ska jag sätta på fuskfårskinn

men jisses va glad jag blev, nu e det tvätta, städa, plocka

serpentiner efter nyår och elda ....

Ha en jättefin dag så kommer det nog snart lite roligare

blider, har varit lite öken ett tag ...



Kram Jesscia





3 kommentarer:

  1. Ojoj vad du har att stöka med..julen ska ut, kökssoffan o gardiner..inte en lugn stund för dig? *L*
    ha en fin dag.
    Kram Git

    SvaraRadera
  2. Min 16-åriga hårdrockare har svarta väggar i sitt rum men kompromissade om golvet som fick bli vitt!
    Men det är faktiskt riktigt snyggt,han har en fondväg i svart och mörk grått,och Kartells lampa Bourgie och Louis Gost stolen i svart plexi.
    Annars är det ju vitt överallt.......:-)
    Härligt med en köks soffa,min dotter har en med en skinnfäll på,det är där man sitter för det är så mysigt!Jag har en gammal kyrkbänk på ena sidan bordet och loppis stolar på andra samt en Tolix.Trästolarna kommer från en favorit loppis i Tierp,du har nog oxå varit där !!
    Ha det så bra!

    Annette

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Första gången jag är här! Vilken härlig blogg och fint hem du har..
    Kommer gärna på besök igen!

    Ha en trevlig kväll! Kram, kram Maria

    SvaraRadera