Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

lördag 22 januari 2011

Mitt kök är så fult !



Surputta.se !!

Sitter här med morronfikat och borde vara överlycklig
hmm ...... Sov morron, ledig helg, dans ...

Men just nu ser jag bara mitt fula kök :( och just idag känns det
jättefult, sitter mest och kastar arga blickar och lipar åt inredningen.
Dom som bodde här innan har gjort alla fel man kan göra tror jag
enl. mej i af .........

* Luckorna är NEXUS-björk/IKEA, med nå trendiga stålhandtag !
(hur fint är det i ett hus från 1915)
*Kaklet är nån halväcklig beige/aprikos med nåt fult mönster
och dessutom har man kaklat in vedspisen med allt det där *suck*
*Skåpen går inte ända upp i taket, vilket är slöseri på plats, tycker jag.
det värsta då !!!!!
* I taket har som satt upp takplattor som ser ut som målat trätak
meeeeeen .....
under det sitter det ett nyrustat pärlspont tak, gaahh !!!!

Håll me om att jag fååår vara lite surputta då ??!


Egentligen , säger bara egentligen skulla jag ju snacka med Matte och Willy
ju :)) och Mija så kunde dom få göra så fint så, Fixa till med spisen i hörnet,
ordna upp med en fläkt (saknas idag) bygga ett hörn skafferi man kan gå in i,
Byta inredning, kakel och planera SMART, plocka upp trägolvet och isolera under.


Nämen hörrni nu ska jag nog gå och mejla "bygglov", hihi !!


Ha en fin lördag nu mina vänner, själv ska jag
på loppisrunda, då blir man glad igen :))


Kram Jessica <3



2 kommentarer:

  1. Inte kul det där att inte få ha sin egen stil på köket.Själv tröttnade jag till slut och bytte handtag på köksluckorna,vips fick jag ett kök jag kan stå ut med.kan du inte bara MÅLA över alltihop.Som en minimakeover.Hi hii...hoppas Du kunde loppa loss värsta frustrationen!
    /kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen känslan!Jag hade mörk ek och
    utsirade mässings handtag,lejongult o brunt kakel
    och gul plastmatta.Men det går att få riktigt
    fint med lite snabb makeover-tills att vi vinner
    på triss eller nåt-och kan göra det som vi vill:))
    Men kan du inte locka ut stockholms Willy och gänget till landet??!!Vilken härlig vecka dom skulle få!
    Jag sa ju att jag skulle behöva ha loppis så nu har jag gjort en stor utrensning.jag har ställt in allt på bordet i matrummet så om du inte hitta nåt på loppisen i Tierp kan du kolla hos mig!!!
    Och du-efter regn kommer sol :)/tänk Rolandz uttal!/

    Vi ses i morn!
    Annette

    SvaraRadera