Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 9 september 2011

Stora jobbarhelgen är här !!!



Å bra går det ....

Nu är helgen här, så jag ska har piffat till gipset med lite rött !!!
Hehe ..... dom skratta lite åt mej när jag tiggde åt mej den röda färgen
på ytterbandaget, -Hmm , det brukar barnen villa ha Jessica ....
Jamenja, vill oxå ju *snälla*
Åsså fick jag det, känner mej lite nöjdare nu faktiskt,
idag matchas det röda gipset, med ett rött skärp i jeansshortsen :P
Sjuk, sjukare , sjukast !!!!

Igår var det jalla-jalla trots gipsat ben och sjukskrivning
Jag menar mitt liv ÄR ju så, så det är ju dumt att förändra allt.

Omgipsning + kompistaxi !
Bjuda kompis på Budapest fika (komer att rulla fram) !
Hem göra matsäck till fotbollsspelande dotter !
Iväg på fotboll i regnet, skam den som ger upp ! (vinst)
Å på kvällen kom finaste kollegorna ! (jäkla larm bara)

Se där ja , vem har tråkigt undrar jag ;o) .....

Nu är helgen med stort H här !!!
Ja han kommer oxå , men nu menas med detta H:t
Helgen då Fäcklinge ska myllra av arbetskraft .......
Jessica har för en gångs skull bett om hjälp :o))))

Vi ska (eller dom andra):

Röja vinden som ska sprutas med isolering
Dra el, för lyktstolpe och ytter belysning
Vinkelplåtar på taket
Lite målning
Grusgångs grävning
Köks pyssel, bestående av äppelmos, handtagsrenovering
taklampsbyten mm ....

Ni ser jag å barnen,mam, pap, bror med familj och bästa pojkvännen
Jisses va vi kommer å få gjort , I hope !!!
Ska ladda med massa mat och fika, så det blir full service till
arbetarna, ska bli sååå kul ..........

Lämnar ett modereportage här nedan
bli inte för till er, för detta röda exemplar finns
det endast ett av ;o))


Stora goa helgkramar till Er alla !
Jessica <3



För tillfället är dessa högt på kompislistan ;o)

Rött å vackert blev det .....
Tur att man kan reta sej själv med all inspiration
i alla härliga höstinredningsnummer *suck*

2 kommentarer:

  1. stackars dig ...krya på dig ! rött gips var läckert ...det hade jag med velat ha i sådana fall ..h.m ...kanske är vi inte vuxna ..hi.hi....trevlig helg ..kram jeanette .kallebodalantliv

    SvaraRadera
  2. Men herregud människa!!! Hahah..förlåt..men det kunde lika gärna varit jag ;) Nåja, du klarar detta galant med den härliga positiva inställningen du har!
    Ha en fin helg o linka lungt ;)
    Kram Git

    SvaraRadera