Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

söndag 2 oktober 2011

Söndag, höst och strömavbrott !!!

Kontrasternas helg .....

En lördag med sommarvärme, klarblå himmel och varma vindar

kontra

En söndag med gråtunga skyar, ruggväder och 12 grader ....
Har varit hos min "bonusfamilj" en vecka och som avslutning haft en
fotbollshelg, ingen skillnadfrån min egen familj,
brukar vara ungefär lika de :o)

När jag kom hem till mitt Fäcklinge vare ..... KALLT
Tur att man har sin kära vedspis, vi e liksom väldigt bra kompisar
vi. Snabb värme sprider lugn och hemtrevnad ...... Som tur var är jag
ju ljusberoende
"Hej jag heter Jessica och jag är ljusberoende"
som tur är var typ 20 ljus tända OCH vedspisen när det hände

............................

Strömavbrott !!!! De lux !!

Jalla, jalla upp i klädkammaren där proppen enkelt skulle bytas
Jag menar "piece of cake"
näe... jag har inte en ny elcentral nej, här har vi gammeldagsa proppar,
otroligt att det går att köpa fortfarande ;o)
Nu var inte problemet riktigt så snabbt löst fööör
hela J-A Fäcklinge (ja det är ju inte så stort men) var kolsvart !!!

Är inte mörkrädd på nåt sätt, men nu blev det liiite läskigt faktiskt
mobilen bara halvladdad och vääldigt ensamt då ....

Nu har lugnet åter spridits över byn,
eler är tebaks och tv:n sköter sällskapet
och maten i frysen kommer inte att dö :o))
Jag är återigen så tacksam till det lilla *fniss*

I morrn skulle jag behöva köpa en soffa ....
laga bilen
gipsa om ett för stor gips
och råna en bank ...
Får se hur mycket jag hinner på en vanlig måndag ;o)

Puss å kram skumbanan !!

1 kommentar:

  1. Ja du har ju inte långtråkigt i alla fall!
    Känner igen känslan du hade när du kom ut från Ikea-jag åker bil, men kan aldrig komma ihåg vart jag ställde den.Samma visa varje gång jag är på nån stor parkering-har noll orienteringsförmåga))

    Ha de gött!
    Annette

    SvaraRadera