Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 1 februari 2011

Du gör mej varm fortfarande !!


Utvilad.se !!

Jisses va skönt att vara ikapp, direkt från skidbackarna till
nattjobb och fyra timmars sömn gör ingen glad.
Men som sagt har ju svårt för att inte vara glad någon
längre stund, tar för mycke energi tycker jag :))

En klok dansvän säger så här:

"Man måste lära sej att tro på det som händer, ska
hända ..... då slipper man kämpa mot livet hela tiden"

En mycket klok tjej .....
Otroligt sant, många gånger det senaste åren har jag haft
svårt att "gilla läget" liksom velat göra saker på ett annat sätt
eller inte velat att det ska hända alls, eller .... Ja ni vet ??!!?
Krångelmaja ;))
Men så annorlunda saker ser ut om man tänker så !!!
Men jag tänker inte alltid "gilla läget" ;) ... ABSOLUT inte på
jobbet, det vill jag lova, men ska försöka att tänka mer så i af !

Igår gjorde jag nåt som kändes otroligt bra i af ,
Jag spikade upp innertaket och lister som varit ner rivet
2 veckor för fuktluftning :))) Hur härligt känns inte det då när
man klarar av sånt själv !! YEAY

Idag blir det köksstök, kanske budgetrusten ska ta fart idag ....
Måla luckor, byta handtag, gömma micron, byta ut två vitrin
luckor, ta bort en lucka och sätta tyg för, för att mjuka upp
köket, skaffa tyg till kökssoffan och göra kuddar .....
En sväng till Valbo och IKEA framåt kvällen oxå kanske, skönt
att inte ha en endaste tid att passa på hela dagen.
Bara att vara hemma till Bygglov kanske då ;)


Ha en riktigt fin tisdag, det ska jag
Kram Jessica





Vårigt i köket, lite färg på hyllorna minsann
fick skålarna av en fin bloggvän :)

5 kommentarer:

  1. Åhh vilka ljuvliga skålar!!!!
    ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. så snyggt att bryta med lite mönster och färg.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Va skönt att få ordning i hallen./-En bra kvinna reder sig själv :)))/
    Jag blev så inspirerad av din hall,råsponten,färgen på trappan och det svarta uppe.Nu vill jag fortsätta med våran trappa och
    väggen upp.Måste bara komma på hur man får bort
    limmet,det sitter som berg!!Får väl hyvla bort det-skam den som ger sig!
    Jag går runt och tittar om jag inte skulle kunna
    ha en "fondvägg"med råspont.Ja hur man håller på,ideérna snurrar och man vill så mycket!
    Helst ska det redan vara gjort oxå!
    Fint det blev på hyllan-visst blir man glad av
    lite färg speciellt nu på våren!

    Ha det så bra!
    Annette

    SvaraRadera
  4. Härliga våriga pasteller.Ska bli spännande att följa din minimakeover på köket.Ingen press nu eller så ... ;) kram *piah*

    Ps.Byrån med tapet i sidomenyn är bara så skitsnygg!

    SvaraRadera
  5. jättesöta koppar och skålar ..dom blir man glad utav ..snyggt att ha dom på hyllan ..ger vårkänslor ...det kan behövas ...ja ,,ibland kan man känna sig strulig ...kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera