Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 23 februari 2011

Idag blir det "Trassel" !!


Och vi bara sportar på ;)

Lång såsig sovmorron, mmmys de .... Sen blev det ut i skogen
för Klaris å mej. Ut i skogen och genom en hästgård (förlåt)
över en äng (3dm djupsnö) och aaaaa äntligen hemma !!!

Belöningen fick bli en egenbyggd solgrop och grillad korv på
gården. Hade en riktig mysdag och alla var hemma samtidigt
ett tag :))) det gillas !

På kvällen hade Klaris hockeyträning och sen sov hon hos en kompis,
då passade Fillen å jag på att hyra två riktigt spännande filmer
GAHHH !! (Tur att Emma skulle träna, för hon fixar inte såna filmer)
Myskväll med storpöjkan och varma mackor !
Summan: en HÄRLIG DAG !!


Idag måste jag verkligen ta mej till sjukhuset :( om jag bara kunde
fatta att det ska ta emot så förbannat ??! Jag menar har inte haft röst
på en vecka, kan knappt hosta upp det som ska upp och har dessutom så ont i ryggen
att jag knappt kommer upp på morgonen..... Näe då ... i med, Mollipect
(för hostan, i med Ipren, för värken , på med Linnex liniment för
ryggen åsså toppar vi med lite Otrivin) är absolut inte ute efter några
duktighets poäng, men det tar liksom bara emot att gå till doktorn !!
och dessutom är det synd om ungarna när som har sportlov
om mamman ska ligga och emla sej ...........

Idiotsk sjukvårdspersonal som inte har sjuksomsinsikt ;) hmmm...

Kanske blir lite Trassel på eftermiddagen :)) i form av bio!!

Ha en fin dag
Kram Jessica





Genom skogen ......

Spårar över ängen .....

Mina underbaringar !!

2 kommentarer:

  1. Hoppas farbror doktorn kan ge dig nån dunder medusin som tar kål på baciluskorna :)
    Men dina barn kanske har det lungt och skönt-
    ja eftersom du tappat rösten!!Hi hi :))

    Ha det så bra!
    Kram Annette

    SvaraRadera
  2. ja jag tänkte precis säga det du sa...du jobbar ju själv inom sjukvården så du borde ju veta bättre ..men så är det ju alltid ..skomakarens ungar har de sämsta skorna sägs det ..gå nu till doktorn , kämpar du emot så blir det bara värre ...men det låter som ni har ett härligt sportlov trots allt ..mysigt ! kramar jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera