Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

söndag 6 februari 2011

Häääärliga "FREDAG" !!!


Helglycka och finväder !!!

Jobbade med en vikarie från en annan station i natt ....
Han e välkommen tillbaka :)))

Vi sov från 00 till 07 och när jag kom upp, så har han satt på
kaffe, såna vikarier får MVG av mej utan problem !!

Som sagt så är det "fredag" idag, för er som tycker det låter konstigt
så förstår jag det, för kollar man almanackan står det söndag.
Men som sagt dessa oregelbundna jobb har ju oxå sina fördelar ;)
4 dagar/nätter och 46 timmar senare får jag helg, så i min almanacka
står det helt klart FREDAG !!!!

Har så vansinnigt mycke energi idag att det nästan gör ont ....
Vet inte vart jag ska börja, uppe ? nere ? bassysslor ?
plocka bort köksluckor ? åka skidor på skaren ?
Piffa i vardagsrummet ?

Ni vet !!??! jisses vilka i-lands problem .....

Man ska inte skoja om bokstavs-sjukdomar, men vi är ju lite sjuka och
råa i vårat yrke, ni vet vårdhumor. Det var nån som sa till mej:

-Men Jessica va har du för bokstavkombination egentligen människa !!!!???
Goa kollegor som man har, så var det en snabb rackare som sa:

-E nog inga större fel på na tror jag, det ska vara (bokstaverar nu) j-o-b-b-i-g
då möjligen .... ;) älskvärt, inte sant ??!

Hur som haver byxan skaver (sa min farmor) så är det en underbart vacker dag
som den "jobbigaJessica" ska göra till nåt riktigt bra.
Vad det nu än blir ......

Har ni oxå vackert väder och en fin söndag mina vänner ?

Kram Jessica


En söt kollega kom idag efter varit inne på min blogg
med ett sånt fint fat, "den här passar nog hos dej den"
Men blir man inte glad då ??! Tack E-L !
Hos mej blev det tallrikshylla, just nu iaf :))

Loppade rörstrands tallrikar, söta :)
och för 2:- st ännu finare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar