Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

fredag 6 augusti 2010

Inte mycke kvar !!



Snart har två veckor gått och 150 timmar!!


Guuuu va jag har jobbat, men det har varit såå kul, så myckenyt jag lärt mej

och då särskilt på akuten i Hudik ... har tom assisterat på ett mindre

ingrepp ;) vet inte egentligen om jag kan känna mej så otroligt nöjd med

min insats men va nån gång e man ju nybörjare ju ;)


En av läkarna frågade om jag kunde hjälpa till ... ja va säger man ??!!

Neeee eller joooo eller mmmm...........

Var ju bara och köra det, han var ju dessutom ett riktigt ögongodis,

tyvärr liiiite ung då *typiskt* men gick ju alldeles umärkt att titta oxå ;)

Saken e den att han fick ju hela tiden tala om hur han ville ha det,

kanske karlar gör jämt ;) :P hehe ... och jag försökte bara vara helt

cool och låtsas att jag inte riktigt hann me, vilket oxå e en lögn eftersom det var det

minsta lilla mini ingreppet man kan göra på en ...... tumme ... Jaja

hur som, så lyckades jag prata ihjäl patienten ... fast jag tror han var nöjd

med det för han var v-ä-l-d-i-g-t nervös ........ för en tumme ...


Ja se karlar !!!!!!!!!!!!


Det är i af väääldans kul och lärorikt där och jag fullkomligt älskar

personalen, helt underbara, välkomnande, hjälpsamma och bara skitbra !!!


Har varit på hemmaplan (Tierp) nu och glidit 953 i två dagar !!

med Sanna banana igår och Benji idag ,

kan väl meddela att Sanna var mycket snäll , medans Benji

gjorde allt för att reta gallfeber på en slukörd, pengatörstande tjej ....

Som tur var hade han ett mcket trevligt förslag och det var att våran grupp på jobbet ..

ni vet "grupp sex" skulle dra på 112-kryss i oktober !!!!!!!!!

Wiiiiihhhh , så han e förlåten för sitt retsamma upträdande ;) idag .....


Saknar de mina nu ..........

Det har varit otroligt mycke jobb, har knappt hunnit me barnen och det gör mej

alltid låg ..... Idag fick jag i af krama på världens bästa mam och pap :)

Hann prata med alla barnen idag oxå , mmmmmys !! Längtar till måndag :)


I morrn är det gula bilen i Hudik som ska bemannas av hösmaja

från Tierp, hoppas att inga patienter "tapps bort" eller "skåp måste borras upp"

blir så trött på mej själv ..... *suck* ska bli kul att gör ett helt dygn !!

Halv vilodag på söndag och sen em pass på akuten .........


Trot eller ej nu börjar snart det "vanliga" livet igen ........ kommer att sakna mitt

paradis sååååå mycke , verkligen älskar att vara här !!! Men än e det ju inte slut

ska ju avsluta med galna brudarna mina, Zlipsdans,

dressincykling, kräftskiva och pubkväll på Borka .... NAJS !!!


neee dags och natta, krama kudden lite och sova gott !!!


Kommer jag absolut att göra .... seg fortfarande efter underbara

kvällen på Lilltorpet med Shake !!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar