Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 4 augusti 2010



Usch usch usch .....


Idag blev jag så där hutlöst ledsen, sådär som det kan bli

ibland, man känner sej som en total looser, ingen tycker om en

ingen bryr sej vad man gör eller är, ingen .......


Åååå va jag ha behövt kramar, närhet och ompyssling idag,

barnen e hos pappa och har ju inte fattat nånting varför man blir så här.

Idag har jag behövt en vuxen famn att va ledsen i.


Varför blir det såhär då ?


Jaa säg det, trött, jobbat mycke ??! inte vet jag...... En sinnesstämning som

gör att man börjar fundera, man går tillbaka i stället för att se

framåt, funderar på hur livet ser ut om ett år, vart barnen tar vägen

om ett år, om man fortfarande är ensam ..... om man verkligen kan

påverka allt man vill, eller om det bara är att "gilla läget"


Duschade snabbt tog med kameran och stack ut med bilen ......

Ville bara ut och bort..... åkte ner till Söderhamn ut till Stenö (fint havsbad och camping)

och avslutade lilla trippen norrut igen i Skärså :)


Åååå ångesten började släppa, så sköönt !!

Men vilket underbart litet fiskeläge Skärså var då, såå pittoreskt så.

Små och då menar jag små hus, tätt tätt intill varann slingrades ner

till "Albertina" som är en fin restaurang, jättemysigt !!

Vädret var ju inte det bästa, men helt ok att fota i :)

Strosade runt en stund och kände gladet igen ......


När jag skulle gå mot bilen så, skuttade några barn förbi ... då kom jag

och tänka på den tiden ... när dom var 3-5 år, ååå myys. Man åkte

på semestrar med andra familjer, visade upp vårt vackra land

för barnen. Västkusten, Dalarna, alla djurparker, fjällen på vintern mmmm


Det som var skönt med den perioden i livet och det som jag kan sakna nu

är att då visste man HUR livet såg ut .... Vart man skulle va på julen, vad som

hände på semestern nästa år, vilken helg man skulle till "dom" kompisarna osv

Tråkigt kanske många tycker ... men oxå en stor trygghet


Det är svårt att hitta den tryggheten och lugnet nu faktiskt. Man lever två

liv .... ett med barnen och ett utan !! Utanlivet är halvt så då sysselsätter

man sej gärna med allt möjligt ...


Ja ja nu har jag öschat av mej lite, ska ta tidig kväller

måste upp 5:30 i morrn, not najs de e !!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar