Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 3 augusti 2010

En vanlig hösig tisdag !!




Hej och hå vilka dagar och veckor !!


60 timmar förra veckan och drygt 70 den här .... innan den e slut då förstås...


Ahapp :)

Två pass på akuten avverkade ..... och det gick väl bra .. tror jag ... eller !!??

Joodå det gjorde det, e liiite impad av mej själv faktisk (obs tas inte som skryt nu då)¨

C-tur igår alltså 15:30-22, det körde igång på en gång kan man säga, medicin uska.. tillsammans me Martin som va syrra, kan ju säga som så att man ska jobba i lag,

men vi såg nog minst av varann på hela kvällen. Tur att man snabbt blir självgående och kan ta för sej, men attans va med miljoner frågor det blev, hehe :)

Det mest oroväckande som hände på hela kvällen var att min "förvirrade lilla dam" försvann och då menar jag FÖRSVANN..... i -n-t-e kul !!! speciellt inte när man typ jobbat 3 pass på ett ställe tidigare , puhhh .. Letatde på precis hela akuten, innan vi fick polisanmäla henne.

Men herre det var svårare att ha koll på denna patient, än att ta hand om en 2-åring som lärt sej springa. Supergullig tant som inte alls hade lust attt sitta still i 5 minuter.

Hur det gick ??? Jodå, hon hittades på och kom tilbaka till min glädje :)


Kände mej trots den *hrm* lilla fadäsen nöjd med kvällen eftersom jag jobbat själv hela tiden.


TIsdag A-tur , dvs 7-16, kirurg/ortoped Uska idag


Bara sååååå lugnt till 10:30, sen kom nog hela dubbeldäckaren och släppte av patienter.

"Shit fi fään" skulle Shan Banan sagt ........ Det VAR faktiski liiite kaotiskt ett tag där.

Men gud va jag trivs när det går i 190 ... älskar att ha mångar bollar i luften, blir mycket mer skärpt och fokuserad då.


Har insett att ambulansen e ett riktigt sömnpiller,

hehe, men trivs ju ändå, för plötsligt smäller det ju där å.


Dagens Jessica, vill ni ju höra gissar jag ?!

Joo eftersom det var full rullw hwla tiden, så snabba jag mej ner och bytte byxor, alla saker flytta över till nya byxorna .... UTOM en lite nyckel, en liiiten j-a nyckel alltså och det hjälpte inata att den var liten för den var attans så viktigt , eftesom jag hade ALLA mina saker, kläder, mat och bilnycklar ,,, ja rubbet i det skåpet ...!!! ::: !!: ::!: !:


DAAHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Göra nu då, smartskalle Jessica, nu vann du igen...

Bara att ringa Masikn och erkänna sin klantighet, hmm, fram me STÖRSTA borrmasiknen och borra upp skåpet då, bra där, lite mindre nöjd nu faktiskt.

Men efersom jag inte e nåt för att sura eller hänga huve så var det ju historia på

en gång tyckte jag, bar ta gliringarna och ner på stan efter jobbet.

Tänk att jag alltid lyckas lämna spår efter mej på olika sätt, hihi !!

men just dörrar verkar vara återkommande faktiskt ;P


Hade några mysiga bara vara timmar, shoppa lite kolla på folk tom heja på folk

sen in och handla en vinflaska, för nu skulle hem och mysas ......

och myyys blev det, hihi !! var ju såå sugen på Nor och Shake,

men som sagt danserna och logarna står ju faktiskt kvar ....


Puss och gnuss !!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar