Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

torsdag 26 augusti 2010

Näe nu j-klar !!

Jajemen ... nu ere nu :D
Det var egentligen den 1 september jag laddat mentalt för hela sommaren.
Men redan igår small det av, ja inge som gick sönder utan startskottet
gick. Startskottet för min smygande-kommer-snart 40-årsdag :)
Har ju ALLTID tränar i mitt liv, tränat, matchat, uppvisningar, tjejklassiker
osv min livsstil har varit att röra på sej, vissa delar av livet, MED livet som insats
hihi nee då, men mer allvarligt än andra perioder, då man nöjt sej med lite promenader
Nu är det så att de senaste åren och då snackar vi kanske 4 år, har det blivit ett
allmänt förfall av den annars bra tränade kropp :) och nu tycker jag
helt enkelt att det får vara nog.... mår ju sååå mycke bättre av att träna
och har ju dessutom ett kroppsligt krävande jobb. Så helt enkelt
PÅT IGEN BA !!!!
Igår var det ju inte 1/9 men trots det arbetsdag och hos oss i min nya
grupp, grupp 6 ;) så är det lika med träningsdag !!!
Benji hade lovat att sätt ihop ett basträningsprogram i styrketräning
Moahahaha ... vet gillart´inte men det e ju ack så viktigt !!
Sen ere ju lite najs me snygga muskler :P
Blev förvånad själv ^^ att jag faktiskt var så stark ....
Annars så ere ju f-n så mycke roligare att spela innebandy eller dansa eller
volleyboll, listan kan göras lååång innan vi kommer till styrketräning.
Men nu j-ar har jag bestämt mej, ny och hälsosammare kropp
på ett halvår, e väl en fin present till sej själv :)
Det är ju inte kul när det tar emot att åka och bada för att man
hatar att ha bikini, eller inte kan ha dom eller dom kläderna för att
det ser ut som man har en yoghurtfylld bilring runt hela magen, röven
och låren, hua va illa det har varit den senaste tiden :(
Japp så ere .... när man inte har paradiset kvar så får man fylla
tiden me annat "kul" hehehe !!
Idag då känns min överkropp lite öm och stel och det är såååå skööönt
kommer ihåg känslan när man alltid var lite öm i kroppen av
trtäning och inte som det varit nu, öm för att man är för otränad ...
Ont i ryggen, ont i knät osv .... Bubb bubb ...
Som sagt ... strävar efter att må bra och att kroppen ska hålla
och inte bli nån fanatisk tränings/mat freak ... för det e verkligen inte jag.
Så nu jäklar kör vi, e såå PEPP !!
Annars finns ett nytt ordspråk myntat av min kloka kollega Kalle
"bättre vara lite överviktig än skitviktig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar