Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

onsdag 18 augusti 2010

Tystnad och vila !!



Stilla ...... klockan tickar i köket, där jag sitter ensam i tystnaden ....

Stilla, lugnt och tyst .........


Man behöver tystnaden och ensamheten ibland, i mitt paradis får jag vara

ensam utan att det känns.... ni vet.... "ensamt" , det här är mitt ......

och det har för mej varit en annorlunda sommar


Är jag hemma i Tierp, blir jag ofta rastlös och lite orolig när jag e ensam, men det

händer aldrig här ........ Här njuter jag av att ta bilen och åka en sväng med kameran,

att ligga i soffan och läsa en bok i flera timmar, att bara vara och det är helt tillåtet ...

Sen e det så skönt eftersom det är helt ok :)

E jag hemma SKA barnen vara hos mej helt enkelt, därför e det bättre att

vara borta och vara ensam, hmm, soklart eller hur ? ;)


Nästa helg e det sista helgen i Hälsingland (nästa i af) då kommer mina fina vänner

och har det mysigt me mej :) vi ska dansa, trampa dressin, gå på pubkväll, äta kräftor

och göra massa galna saker ...... uj uj uj !!! Partybruttorna ;)


Har jobbat mitt sista inbokade pass på ambulansen i måndags, hann prova

Nordanstigs station oxå, kändes lite som att vara i Skutskär .. hihi !!

E fantastiskt trevlig personal här uppe och chefen har lovat ringa

om det blir luckor, det gillas :D och om två veckor blir jag bjuden me

resten av personalen på "Bockarna" i Hudik på mat, som tack för hjälpen i sommar.

Inte illa för att vara landstingsanställd, :P


Hemma börjar hösten komma närmre ..........

Dags för hockey upptakt 3-5/9 ....Shit asså känns liiite tidigt tycker jag

men va vet jag e ju bara en mossig morsa ;) Älskar ju hockey förstås

så det blir finte ........


Klaras och Fillens första skoldag idag ... Emmi börjar på fredag !!

Gu i år har vi både 9:ans bal och studenten, stora barn och ung mamma :P

hur nu det går ihop, hehehe ...


Nu är det skifte .... sommar blir höst .... fotboll blir hockey,

grillning blir ugnsmat, logdans blir inomhus dans, men det är mysigt oxå

vi kryper in boar om oss...... filtar i soffan, tänder ljus, eldar i kakelugnen

och längtar efter snö, vinter och skidåkning :)


Känner ett lugn och det e skönt, rogivande och tillfredställande ......


Kärlek och kramar till alla fina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar