Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

tisdag 25 maj 2010

Ännu en ledig dag !!


............... Ibland gnäller man alldeles för mycke på jobbet, har ju i af ett
väldigt bra schema, hihi ....


Om det inte vore för lite statliga uppdrag (ska vittna i rätten) och
ideellt föreningsarbete så skulle jag ha en dag till i paradiset ...
men åker ju tillbaka sen till helgen igen,
så hem å göra min plikt så e det bara att vända ...



Har idag haft en "skåpladdardag", vad det e ???
Jo ni vet bunkring "ala" torrvaror ... Jag har ju en lillsöt som äääälskar
att baka :) och stora barn som ääälskar att ÄTA, moahahaha ..
Förhoppningsvis oxå lite vänner som vill komma å hälsa på oss.


VÄLKOMNA !!!!!



Tur att det finns både "Dollars" "ÖB" och "Jysk"
Schampoo, tvål, duschgrejer, hudkräm,tandborstar,glapack,
grillfolie,plastpåsar, tandkräm mm mm ....

Herre... kassörerna undra väl om man blivit utsparkad hemifrån,
osså hade jag ju sparkat ut mej själv jue :PPppPpp


Lunchade med bästis, jättemysigt å hinna surra en massa,
fick vara taxi till verkstan å ;) men fick ju hjälp me
lite dörrskruvar, bytesaffärer e grejer de ..hihi .... tack, tack vännen !!


Sen blev det ICA Maxi, herre kände ju inte igen mej ... sen det var Kvantum.
Det lustiga när man gick där inne vara att det kunde lika
gärna varit i Mora ... tydligen bygger man alla nya butiker
lika !! Aj lajk ICA Maxi helt enkelt


När jag kom tillbaka till lugnet ... var vädret så skönt att jag absolut inte ville gå in,
så det blev lite gräsklippning och rensning av grusgången. Tänk att
jag e så himla bra på att jobba, ni skulle se jäklar va det går undan å händer
grejer :) Min granne å husägare tyckte det bara var bra. så dåså
kan jag pyssla hur mkt jag vill i sommar *gillas*



Hade det så bra så jag valde bort dansen i kväll, satt på bron å åt, sen kom
grannflickorna å bjöd på chokladbollar eftersom dom fick
låna havregryn , vilka sötisar !! Trivs bara bättre å bättre ...


Har även pratat med min lillsöt som landa på Mallis med mormor idag.
Fnittra som en tok, så allt vara bara bra :)



Hoppas på massa såna här härliga, glada, underbara dagar
resten av sommaren .... Livet e på väg tillbaka nu ...
Tack snälla..... ??? ja vem ska jag tacka då ??


MEJ själv såklart !!!!!!!!!!!!


Kämpa, kämpa, kämpa alldeles själv och tjurskalligt det senaste året ...
Är en väldigt stark person, men såklart e man ensam när det är jobbigt
och till viss del har jag valt det själv. Jag måste ju lära mej helt enkelt ...
Men nu vet jag att jag klara mej helt själv och det e sååå j-a skönt,
säger som Lotta på Bråkamkargatan
"-tänk att jag kan nästan allting själv" ;)

Ja det e ju det där med bilar då ... och snickra skulle jag oxå
villa kunna, ska lära mej ...
Nee .... mysa nu i STORA soffan med nya filtarna :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar