Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

söndag 30 maj 2010

Morsdag !!!!

Långvind !!



...... Ja idag ere mammornas dag, men början på min morsdag tillbringade jag sitandes i ambulansen, fakiskt till ingen nytta alls :( dessa j-a passningar .......




Tyvärr e mina godingar inte hos mej idag, annars e dom otroligt duktiga på att göra mys för mej, tror att jag kan ha påverkat liiiite där då ;) för mej är det viktigt att man ser till att födelsedagar och liknande känns viktigt och att det är "dens" dag, man får sovmorron, välja mat och bli lite extra bortskämd ............ Så ska det va !!




Saknar barnen ooootroligt, galet, mycke idag, vi e liksom så utspridda .... Klaris myser me mormor på Mallis, bra de ... får hon va stand in åt "min" mamma :) ... Emmi hemma å Fille matchar. Ibland blir man ju så ego och bara vill att dom ska vara nära meeeej HELA TIDEN !!!




Det här har inte å göra med "morsdag" för mej utan så är det ju jämt, morsdag e jippo !!! Men hur det än är så blir man ju påverkad av alla andra som man hör fixar ... Kan ju inte gå till mammi jag heller eftersom hon e borta ........




Men gjorde det bästa av det, e bra på sånt jag :) Efter ännu en svinnatt på jobbet så snabbt hem å packa och åkte norrut ..... Sov en stund när jag kom fram, sen lite lunch innan jag åkte och fika hos kompis Lena som har stuga här, mysigt med lite sällsis !!! en tur ut till havet och lugnet innan jag åkte hem och gjorde supergoda jätteräkor med wokgrönsaker och nudlar och bara för att det var morsdag så blire lite vin till maten, som sagt man får göra det bästa av situationen, e bara så det !!




I morrn ska det bli sååå spännande och kul, ska in till Hudik och träffa cheferna på både akuten och ambulansen för att kolla lite tider o dyl inför sommaren, ska ju jobba lite extra :) känns himla kul och få se ett nytt län, är nog nyttigt efter 12 år på samma plats tror jag ...... trivs ju så underbart bra här uppe så det kommer å bli kanoners tror jag, har ju lite Hälsingland i blodet tydligen ;)


Nä ni,.... nu ere hur soligt som helst i Enånger så nu måste jag ut en sväng innan jag svimmar i soffan efter den här dryga jobbarhelgen !!



Skickar massa kramar till min fina, kloka mamma Vivi .... Älskar dej mammi !!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar