Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

torsdag 6 maj 2010

Ledig ... trodde ja :)


....... En förmiddag hos mormor, lite dammsugning och golvtorkning och hårrullning, sen blev man bjuden på rullader med kantarellfyllning å pärer, mumma dé !! Under tiden lyssnade vi på massa dansmusik, ehhh mormors dansmusik, så .. mycke Sven Ingvars å Lasse Stefans blev det men e härligt för vi tänker lika, e man på dåligt humör så blir man oftast glad av å poppa lite dansmusik, oavsett om man e född -23 eller -71 !!!!!!

Hem å kratta lite bland syrenerna och i häcken, ja alltså trädgårdshäcken ... måste sysselsätta mej ju. E fortfarande sur sen igår, jag VILL ha ett torp, NUUUUUU !!
Vill kratta, klippa gräs, måla, rensa hängrännor, klippa träd, bada , kratta grusgångar, elda i vespisen, plantera blommor, jag vill vill vill ....... Vet va många tänker nu, massa måsten, hua... Men jag är ju inte så , älskar att ha å göra=hatar att vara sysslolös=blir rastlös å surig :(

Har fått flera erbjudanden att , "kom hem till mej, finns massor att göra " visst, men det är inte MITT och inte alls lika kul ju.

"Gläds åt det du har och inte sörj det du saknar" heter det så fint .... men vissa saker styr man inte över , gäller mycke det ........

Jahaja, gnällkärring igen då eller bitterf ... what ever, fick jobba i natt och det var ju bra , för jag fick förskjutningstillägg eftersom jag skulle jobbat i morrn, vilket innebär DUBBEL lön *nöjd*

Näe lite fika då kanske =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar