Lilla huset i Fäcklinge

Lilla huset i Fäcklinge

torsdag 20 maj 2010

Gamla fina människor !!

Min fina mormor



Tänk att jag alltid varit så facinerad av gamla människor .... Det finns oftast ett lugn över dom och alltid en historia att lyssna på.

När min farmor levde tyckte jag alltid att det var så mysigt att sitta och lyssna när hon berättade om sin familj och hur dom levde. Varje sommar åkte vi till Sunnanäng
där hon bodde, och plockade blommor och tittade på husresterna som än
idag ligger kvar bland ängarna.

Farmor var en otroligt fin människa som inte såg ont i någon levande varelse och trots att hon var så sjuk, så var det aldrig något hon gnällde om.



Har förmånen att ha min mormor , 87 år kvar livet och dessutom är hon väldigt pigg, även om hon hävdar motsatsen ibland ;)
men jag tycker att kan man reda sej själv vid den ålder får man var glad och tacksam.




I natt när vi jobbade fick vi ta hand om en kvinna som var 98 år !!!! och verkligen njöt av livet, helt underbart tycker jag, hon hade en vän som hon kunde umgås och resa med,

och "han var en hejare på att laga mat och kunde tom knäskura golvena"

hahaha ååå va go hon var.

-när vi äter go mat så brukar vi dricka vin till oxå.....

Förstår ni 98 år ..... vilken lycka och få ha kvar den känsaln för att leva !!



Tycker det är otroligt viktikg att vi tar hand om våra gamla anhöriga och

ser till att man över generationerna umgås. Att små barna har möjlighet att

ha kontakt med någon gammal person, tror inte ålderdomen blir

så skrämmande då .....



Idag ska jag i af åka till min mormor och äta go mat, prata lite skit, rulla hår och städa lite golv, det ska bli såå trevligt så :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar